Mathysteri kring barn..

Surfar runt lite och stöter på ämnet. Jag kan inte alls förså denna hysteri.
Man serverar tex inte oboy, och köper lördasgodis, det är långt ifrån min verklighet.
Visst oboy innehåller mkt socker och annat onyttigt, men jag serverar gärna Ella ett glas ibland om hon vill ha, då känner jag att det är viktigare att hon äter all mat vi serverar. Jag tror att en väl sammansatt kost är mer hälsosamt i kombo med tex oboy till frukost. Än att inte få oboy till frukost och sen bara gilla vattenmakaroner.
Ang godis köper vi inte ofta, men när vi gör det så gör vi det när det passar oss och inte på en viss dag, larv enligt mig.
Här i huset finns det ett matintresse, jag älskar att laga och äta mat, och jag tror at detta intresse har smittat av sig på vår dotter.

Var tvungen att ventilera min åskit, och då blev det här.... av alla sällen...

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är värsta bullmamman o de ska du va stolt över=) Skitbra om Ella blir lika grym som du.

Själv avskyr jag att laga mat, och jag är dålig på det också. Det enda jag gör är husmanskost och när jag ska vara nyttig tillsätter jag lite grönsaker. Just därför så har jag stränga regler om när sam (och siri sen) får äta socker och inte. Jag kan inte både ge halvkass mat OCH socker, utan då är det bättre att jag serverar min vanliga svenssonmat och sen blir det sockerfritt. Att ge oboy varje dag känns för mig väldigt onödigt, eftersom det är en dryck jag inte dricker själv (fast det är skitgo) pga att den är onyttig. Men som sagt, allt detta socker,chips,fika-förbud jag ger mina (våra) barn är delvis (inte helt) pga att jag inte kan laga speciellt nyttig mat.



Så kör på som du tycker är bäst Frida, det blir det fina i längden. kram

2010-07-27 @ 11:18:37
URL: http://godingsam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0