Julen är över.

Ja julen har avnjutits i stillsam ro..
Julafton frukost hos faster Pernilla. Skönt att slippa rota å käka hemma :)
Öppnade lite paket, sen åkte vi hem så Ella fick sova och hundarna blev rastade.
Middag här hemma med mina päron vid 14 tiden, mycket mycket gott å fruktansvärt mkt mat.
Kalla Anka 15.00 Fast ja jag hade verkligen bestämt mej för att kolla på det i år, men suget efter julklapparna var oemotståndligt, så vi högg in på de lite för tidigt :)
Sen åt vi risalamalta(hmm..hur skriver man de eg?) och lite julgodis å så.
Hängde å mös.

Juldagen.
Åkte till farmor Monica.
Åt massa gott. Öppnade paket, å jises va paket. Herruged !
Ella fick en massa kläder och lite grejer.
Hängde käkade godos å så..
Vi drog oss hemåt lite tidigft eftersom det var utgång på schemat för vår del.
Ella åkte till mormor.
Jag gick till Bali på fest. Det var kul å jag var som en svamp, skönt att jag slapp bli dålig.
Parken sen, det var jäkligt roligt... mkt folk som man annars inte träffar, tex sånna som tagit sitt pick å pack å dragit från byn. Juldagen är som någon sorts hemvändardag :)
Kvällen var rolig iaf, å kul att vara ute tillsammans med Mats, vi behöver verkligen göra något annat än att vara hemmafruar och föräldrar ibland.
Annandagen var slapp.. plöjde filmer å slappade...
Hämtade Ella sen å bara va.
Lör, Kd å mellandagsrean... Det var mer en gardering om att det verkligen inte var något att ha....
Hadla på rea är absolut inte min grej, jag kan inte..
Sön, fixade lite i köket, hämtade hö och styrde med hästarna.
Nu är det mån, och jobbet är ett faktum för Mats, imorgon med.
Nyår blir det inget spec för oss, vara hemma hänga vid teven, hoppas på att Ella sover käka räkor, eller kanske bakpotatis eller nått annat gott.
Pussas till raketerna, nejdå matsi är sjuk, så icke :)
Imorgon ska jag träffa Jessika, det var verkligen länge sedan.

Idag hade jag å mor inte riktigt samma åsikter om saker å ting, jag kan bli så fruktansvärt irriterad på henne, men samtidigt är hon bland det bästa jag har. Bäst att ringa henne imorgon och reda ut allt.

Ella går mer å mer.
Igår räknade jag till 20 steg :)
Hon har säkert gått mer för ibland är det inga korta stäckor hon drar iväg på.. hihi sött !

Någon dag ska jag äntligen bjuda på min förlossnings historia ;)

Puss å gott nytt år om jag inte återkommer innan dess?!

Tack förästen för alla superfina klappar, Jag är så nöjd allt var bra.
Å Ella har en fullspäckad byrå till nästa år tror jag. Nu blir det inte en klä trasa till.
Åh alla leksaker, vart ska man göra av dom :)?

Kommentarer
Postat av: Emma

ja den historian har jag tänkt att du ska berätta för mig in i minsta detalj. För helt plöstligt har jag blivit grymt rädd, alltså svinrädd för att jag kommer aldrig att klara det där.. kram

2008-12-30 @ 12:25:00
URL: http://godingsam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0